سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه اعلام کرد که 1 + 5 را در جریان نتایج نشست سه جانبه‌ وزیران خارجه‌ ایران، ترکیه و برزیل قرار داده است.

هسته‌ای

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، وزارت خارجه‌ ترکیه در بیانیه‌ مطبوعاتی آورده است، انگین سوسیال از معاونان این وزارتخانه در نشست با سفیران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در آنکارا، آن‌ها را در جریان محتوای مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و برزیل در استانبول قرار داد.

بر اساس این بیانیه، این مقام ترک سفیران 1 + 5 را از تلاش‌های دیپلماتیک احمد داوود اغلو ـ وزیر خارجه‌ ترکیه ـ درباره بحران هسته‌ای ایران و هم‌چنین تماس‌های وی با طرف‌های ذی‌ربط در این خصوص مطلع کرد.

در این بیانیه آمده است: سفیران 1 + 5 هم رضایت کشورشان را از تلاش‌های ترکیه برای هماهنگی بین ایران از یک سو و 1 + 5 از سوی دیگر با هدف پیشبرد مذاکرات طرفین انجام می‌دهد، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری کویت، این بیانیه افزود: مسئولان نمایندگی اتحادیه‌ اروپا هم از نتایج دیدار اوغلو با همتایان ایرانی و برزیلی‌اش و هم‌چنین توافق بر سر ادامه‌ مذاکرات تهران و غرب بر سر برنامه‌های هسته‌ای مطلع شدند.

کد خبر 112457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز